Glass

Cykeltur hem från dagis, åker förbi kiosken
Stella: Mamma, jag vill ha glass!
Jag: Nej, det går inte, det är bara måndag idag
Stella: Men jag VIIILLL ha glass!
Jag: Det blir ingen glass
Stella: Då tar jag din plånbok och cyklar och köper glass ändå!

Hon har förstått sambandet plånbok-roliga saker. Det värsta är att om tio år så kan hon göra det. På riktigt. Sno min plånbok och cykla och köpa glass, cigaretter, sprit eller whatever.

Usch, hemska tanke. Måste genast gå ner och umgås med barnen och ge dem lite moral och sunda värderingar, så att de inte blir rökande, supande, skolkande tonåringar.

Ett SLO, helt enkelt, som man sa i Borlänge när jag gick på högstadiet! (Jag var inget slo, jag var en pluggis som gick ut nian med 4,7. Men så fick jag ju inte så många killar heller...!)

Kommentarer
Postat av: Åsa

undrar i mitt stilla sinne vad SLO kan stå för... Har funderat på massa tänkbara alternativ typ stupfull lössläppt & osmaklig eller snygg, lat & ond eller ständigt lycksökande otyg. hm... eller kanske inte... tror du sitter på facit i den här frågan.

2007-08-28 @ 09:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0