Skolkatalog

OK, ta kort till skolkatalogen i morgon. What to WEAR, what to wear? Tror det blir mörka stuprörsjeansen och vit blus med svarta prickar. Med prickar ser man snäll ut.

Rolig historia: För några år satt en elevs lillasyster och tittade i katalogen, och när hon såg lärarfotot hade hon sagt om mig "Är det här en lärare? Hon ser ju ut att gå i nian!" Ha ha ha. Nog för att man gärna vill se yngre ut, men femton?! I don´t think so. Fast jag hade i och för sig huvtröja på fotot.

Undrar när brytpunkten är, den åldern då man vill sluta bli äldre? 28 eller nåt sånt? Stella är i alla fall fem och längtar SÅÅ tills hon blir äldre. Hon vill:
1) Tugga starkt tuggummi
2) Ha en egen mobiltelefon (Stellas kompis Fanny är 8 och hon har en. Själv var jag 20 när jag fick min...)
3) Få en bebis
4) Börja skolan


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Är snart 33 och den åldern funkar fortfarande.
P.S. Jag var 24, när jag fick (köpte själv) min egen mobil.

2007-08-26 @ 23:46:32
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Anna

Hellre 30 än 15!

2007-08-27 @ 11:55:07
Postat av: Fröken Åsa

VERKLIGEN UNDERBAR BLOGG!!! oj, jag var helt enkelt tvungen att skriva med stora bokstäver även fast det är lite tabu, men blev så uppspelt. En blogg mer att läsa innebär lite mindre tid till att plugga, vilket ibland kan vara ganska skönt. Och jag tror på prickigt. Det blir så där lagom pretto rart då! Kram kram Åsa

2007-08-27 @ 15:03:43
URL: http://www.frokenasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0