Money, money

Denna ligga-i-sängen-och-vara-sjuk-och-läsa-bok-dag har kostat mig ungefär tusen kronor i utebliven lön på grund av karensdag. Jävla skit. Fatta vad mycket kläder man skulle kunna köpa för det. Ja just det, jag hinner ju ändå inte köpa kläder...Jag menar, fatta vad mycket mjölk, äpplen och blöjor man kan köpa för de pengarna på ICA.

Ska nu samla ihop spillrorna av mitt sjuka jag och ta bilen till dagis för att hämta barn. Får man köra bil när man har feber? Får ju inte köra bil när man är full, och det är väl ungefär samma sak, eller? Är iallafall lite piggare efter duschen, och med en till Alvedon ska det nog gå bra.

I vilket fall så borde man få EXTRA lön när man är sjuk, bara för att det är så synd om en. Vad tror ni, är detta något som går att genomföra?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja det tycker jag verkligen! Eller åtminstone få en snäll och trevlig betjänt som servar med högläsning, god mat, mängder med choklad och hyr bra filmer man kan kolla på.

2007-12-07 @ 18:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0