Olika synsätt

Det går ju att se på saker både från den ljusa och från den mörka sidan. Positivt eller negativt. Är glaset halvfullt eller halvtomt? Jag testar:

Halvtomt: Idag bajsade Leo i badkaret för andra gången den här veckan. That makes it a habit. Äckligt värre. Själv verkade han dock tycka att han kommit på något jättemysigt och praktiskt. När han är klar pekar han glatt på den flytande bajskorven och säger "Mamma! Titta blä!" Varpå jag måste tappa ur vattnet, sanera badande barn, fiska upp bajset och slänga i toaletten. Som sagt, inte det fräschaste.

Halvfullt: Leo verkar ha haft lite ont i magen idag, så det var ju jättebra att det kom bajs. Dessutom slapp jag byta blöja.

Nä, det hjälpte inte. I detta fallet måste jag säga att glaset är halvtomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0