Perfekta hemmet- see you in another life

Ibland blir jag tokig av att massa saker alltid ligger någonstans där de inte ska, att det alltid är något rum som behöver dammsugas och att det alltid är en diskmaskin/tvättmaskin som behöver fyllas eller tömmas.

Ibland tycker jag tvärtom att det är ganska trivsamt. Dessutom är det ju lika bra att vänja sig, för så här kommer ju livet att se ut tills barnen flyttar hemifrån. När de är tonåringar kommer huset vara fullt av läxböcket, träningskläder och smink (Om vi har tur) eller knarksprutor, ölburkar och nynazistpropaganda (Om vi har otur), så det är bara att köpa läget och se glad ut. För vad händer när sötnosarna flyttat hemifrån? Antagligen kommer jag att gå runt och puffa till soffkuddar, damma en redan välputsad hallbyrå och längta tillbaka till småbarnsåren.

Nu ska jag flytta på Bobbycaren så att jag kommer in i badrummet och borsta tänderna, och sen försöka låta bli att trampa på en legobit på tillbakavägen. Kanske klappa kärleksfullt på alla gosedjuren som ligger utspridda i hallen på övervåningen. Sen gå och lägga mig. Imorgon ska jag förstås försöka städa lite som vanligt, men bara lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0