Rampfeber

OK. Vet inte riktigt hur det gick till, men tydligen ska jag vara med och tävla i Friendsshowen imorgon. En kollega öppnar dörren till mitt klassrum och frågar.

Kollega: Maria! De hittar inga som vill vara med imorgon. Ska du och jag?
Jag: Eh...OK?

Bra avslut på terminen att göra bort sig inför en fullsatt aula. Men, men. Kan modiga fjortonåringar stå på en scen och sjunga mm inför en hel skola kan väl jag tävla. I nåt. Vet ej riktigt vad, men jag håller varenda tumme jag har att jag slipper:
  • Vissla med pepparkakor i munnen (Kan inte ens vissla utan)
  • Doppa huvudet i vatten och mjöl och leta efter nåt jäkla äpple
  • Sjunga karaoke
Dock har jag en stark föraning att det skulle kunna bli punkt nummer tre. I så fall tycker jag mest synd om alla andra, för jag kan verkligen INTE sjunga. Kan faktiskt inte ta en enda ton rätt.

Eller så blir det något annat. Någon som har något förslag, så att jag hinner förbereda mig lite?

Kommentarer
Postat av: F

I skrivande stund inser jag att jag är för sent ute för att komma med hejarop och goda råd. Väntar i stället med spänning på rapport om vad du har gjort, och om du vann?

2007-12-21 @ 09:18:08
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Rockpoet

En liveblogg vore optimalt. Tänk en lap-top uppkopplad mot en storbildsskärm.

2007-12-21 @ 11:13:11
URL: http://rockpoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0