God morgon!

Dag 2 på Marias nya blogg. Och jag hinner-hittills-ha ett liv också. Det är väl helt fantastiskt!

Fick sovmorgon i morse för Leo sov till nio. Kunde nog ha sovit ännu längre om inte Stella gått in och väckt honom. SUCK! Fick psykbrytsutbrott och skällde, usch, har fortfarande dåligt samvete. Jag svor, och man får aldrig aldrig aldrig svära åt sina barn. Aldrig. De som gör det sådär lite varje dag så fort de blir irriterade borde bli soc-anmälda.

Såg skräckexempel på Ålandsbåt i våras. Galen unge som skrek och härjade i lekrummet på båten och så kommer mamman dit och skriker ännu högre: "Kevin (surprise, surprise- vem hade kunnat ana att ungen hette Kevin?!) din jävla unge! Håll käften och ge fan i att bråka...." osv. Hon är mitt anti-ideal.

Note to self: Vara en lugn och harmonisk mamma

Nu är iallafall Stella ute och leker med Hampus i godan ro och har förhoppningsvis glömt morgonens bråk. Jonas duschar och ska snart cykla och handla. Leo sitter i mitt knä och gör hästljud. Tycker att jag ska sluta med det här fjantet och göra det datorn egentligen är till för- kolla hästbilder.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0