Bilen

Pappa: Hur många mil har ni kört då?
Jag: Inte vet jag? Vaddå, ska man veta det?

Pappa: Har ni spolarvätska?
Jag: Vet inte. Behöver man ha det?

Pappa: Gick det bra att byta till vinterdäck?
Jag: Vet inte. Jonas fixade det
(Dvs åkte till en snubbe som fixade det, men det sa jag inte, kan ju alltid låtsas att jag är sambo med en som kan nåt om bilar)

Både jag och Jonas är noll komma noll noll intresserad av bilar, däremot tycker vi ju att det är himla bekvämt att numera ha en att skjutsa till dagis i, handla i, åka till IKEA i, mm. Fast dessa nya frågor känns lite oroväckande. Spolarvätska? Motorkoll? Köpa nya torkarblad?

Jag är bara glad att jag nu kan backa ut från vår garageuppfart snabbt, utan att krocka med varken trappen, grannens bil eller grannens staket. Måste man ha spolarvätska också?

Kommentarer
Postat av: KimJ - Vardag & Design hjälp

Ha en skön söndag! Kram KimJ

2007-11-18 @ 10:12:11
URL: http://kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0