Livskunskap?

En av mina specialelever suckar högt.

Elev: Alltså...Varför behöver man kunna den här jävla skiten för?

Tja...Ärligt talat, en snöstormig måndag strax före lunch har jag svårt att hitta något bra svar på den frågan. Några tänkbara förslag skulle kunna vara:
  1. För att jag får lön för detta arbete och det ser bättre ut om mina elever blir godkända
  2. För att utan godkänt i kärnämnena kommer du inte in på gymnasiet, och hur många jobb får man utan gymnasieutbildning?
  3. För att jag säger det
  4. För att regeringen säger det
  5. För att kunna räkna plus, minus, multiplikation och division (Ungefär den matematiken man använder till vardags)
  6. För att kunna räkna ut hur mycket 30% rea är
  7. För att just denna fråga kanske kommer när du är med i Postkodmiljonären, och då kan du vinna massa pengar
  8. För att...(eget alternativ)
Vad tror ni- vilket alternativ skulle få mest genomslagskraft?

Kommentarer
Postat av: F

Alternativ 7 smäller nog högst! Det är ett tungt argument.

2007-11-26 @ 19:37:50
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Case

Håller me föregående talare, alternativ 7 är nog det som funkar bäst. Lycka till. ;)

2007-11-26 @ 23:12:20
URL: http://case.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0