Lovebombing goes skolan

På en lektion idag lät jag min mentorsgrupp skriva komplimanger (en inre och en yttre) till alla i klassen på en klasslista, och den andra mentorsgruppen gjorde likadant på sin lektion. Detta betyder att jag och min kollega på våra skrivbord har varsin bunt med papper med helt underbara, snälla och fantastiska komplimanger som de skrivit om varandra. What a wonderful world! Vi ska sen skriva ut varsitt papper till våra elever med alla snälla saker som de andra skrivit om dem, och laminera det, och sen ska de få det i julklapp sista dagen före jullovet.

Åh, vad jag inte kommer att kunna låta bli att få tårar i ögonen när de får det. Vad fiiiiiiiiiint.

Fint är också att de även skrivit om mig och min kollega som jag delar klassen med. Användbara meningar att minnas med jämna mellanrum, och hålla intill hjärtat som en skrynklig lapp man vecklar ut och läser om och om igen. Som till exempel "Du är den bästa lärare jag haft". Snyft, beats vinkande busschaufförer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0