Lovely onsdag

Onsdagar är bra dagar. Sovmorgon, massa planeringstid, mattelektion med roliga killarna i åttan, mattelektion med underbara sjuorna, lång lunch, speciallärartid med kille i nian som i och för sig är skoltröttast i norra Europa men ändå kul att ha lektion med (När han inte slänger böckerna i golvet och stormar ut från rummet, vill säga), arbetslagskonferens. Plus att Jonas alltid är ledig på onsdagar och för en gångs skull är hemma på kvällen.

Fast söndagar är ju bäst, med lång frukost och soft hemmadag. Och fredag är ju alltid fredag, förstås. Tisdagar är också bra, nu dröjer det en hel vecka till nästa DH. Och lördagar är ju i och för sig mysiga med träningspass, lördagsgodis och god middag på kvällen. Och torsdagar är roliga, för då har vi personalgympa på jobbet.

Äsch. Alla dagar är bra utom måndagar- OK?!
(Fast då har vi ledningsgruppsmöte på jobbet, och de är rätt roliga...Jag ändrar till: Alla dagar är bra utom måndagar då det regnar och det är äcklig mat i skolan)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla dagar är bra utom de när barnen vaknar magsjuka!!! Om det finns någon gång jag skulle göra allt för att byta plats med dem är just när de kräks - för det är det absolut värsta jag vet! Hädanefter lovar jag att njuta av varje dag då ingen i min familj är magsjuk! Amen eller jag svär eller vad säger man?

2007-11-14 @ 14:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0