Melodifestivalen

Jag inser att jag inte är fränast i stan när jag skriver detta, men jag ÄLSKAR Melodifestivalen. Har alltid gjort genom alla år, till och med när det inte var trendigt. När jag var liten tvingade jag i några år pappa att sitta i köket och spela in Melodifestivalen på band från radio, så om någon vill ha Melodifestivalen eller Schlager-EM från till exempel 1987 på kassettband är det bara att höra av sig.

En av mina Topp 10 Ångra-sig-saker är att när Charlotte Perrelli vann med "Take me to your heaven" så jobbade jag på Östgöta Nation som klubbverkare och såg det inte.

Förutom det så har jag nog inte missat någon tävling. Det underbaraste av allt är ju att det numera är deltävlingar, och att Melodifestivalen därför håller på ungefär hela våren. Snart är det februari igen. Lovely.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Då kan vi ha titta-på-melodifestival-ala-80talet-kväll! Jag hittade nämligen en hel låda med bandade melodivestivaler hos mamma och pappa! hahahaha.... Inte för att jag någonsin har tittat på dom, men NU är det säkert jätte kul!!! Kram och gonatt!!

2007-11-04 @ 00:19:27
URL: http://frokenasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0