Motorvärmartimer, vaddå?

Sms-konversation mellan mig och Jonas.

Jag: Kan du sätta i motorvärmare och timer när du kommer hem? Vi ska åka halv åtta
Jonas:Jag vet inte riktigt hur det funkar, kan inte du göra det? Puss.
Jag: Men mamma visade ju dig?
Jonas: Eller skriv på en lapp hur det funkar, ok?
Jag: Men jag vet ju inte! Det är ju DU som vet för mamma visade ju DIG, inte mig. Puss o godnatt!
Jonas: Häxa...

Våra kompisar Camilla och Fredrik har byggt sitt hus själva. Jag och Jonas kan inte med vår timer till motorvärmare. Olika falla ödets lotter.

Kan man inte ha en liten Handy man i garaget som kommer och gör sådana här saker åt en? Typ sätter i motorvärmare, lägger musfällor på vinden, tapetserar, åker till soptippen med gamla poolen, rensar garaget, sätter upp hyllor, flyttar gardinstången tio centimeter så att inte gardinen sitter snett mot fönsterbrädet, målar om panelen och listerna i köket.

Men Jonas gör i och för sig det mesta av det där, om man låter det gå några månader först. Eller år. Och min mamma kan tapetsera. Själv gillar jag att åka till IKEA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0