Runt nattningsdags:

Stella: Varför får vi inte bada längre tid?
(För att mamma ska se Desperate Housewives kl nio)
Jag: För att annars tar varmvattnet slut när jag duschar av er
Stella: OK

Stella: Men jag vill leka längre med Barbie!
(Men ni MÅSTE ju hinna somna till kl nio)
Jag: Vet du, vi sparar leken framme! Så leker vi jättelänge imorgon!
Stella: OK

Stella: Varför ska vi bara läsa en bok? Leo ska ju också få välja en!
(För att klockan är halv nio, oj, oj, nu är det bråttom)
Jag: För att förut en kväll så läste vi tre böcker, så då blir det bara en idag
Stella: Eh...jaha.

Som tur var så brydde sig inte Leo om att han inte fick välja en bok. Han lekte en stund med sin älskade traktor och Blixten McQueen-bilen ("Kin", säger han), och la sig sen i sin säng och bläddrade i en bok själv. Dock har jag lite dåligt samvete att jag när Stella valde bok i tusen år sa "MEN KOM IGEN DÅ!!! Välj en bok, annars gör jag det!"

Minnesnotering till imorgon:
  • Låta barnen bada länge, och inte hitta på osanningar om varmvattnet
  • Låta Stella välja bok hur länge hon vill, utan att få psykbryt för att det går så långsamt
  • Vara världens bästa, harmoniska, glada mamma

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mest imponerande är ju att det inte blir psykbryt varje dag. Heja dig!

2007-11-14 @ 07:47:28
Postat av: Cicci

Hrmmm... du är nog världens mest lugna och harmoniska mamma om du kallar det psykbryt att skynda på bokvalet lite... Om vi tog allt i mina barns takt skulle tiden gå baklänges och stenåldern ligga runt kröken och lura!

2007-11-14 @ 14:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0