Äger fett

På väg till matsalen möter jag två elever som går och äter knäckerbröd.

Jag: Amen, ät mackorna i matsalen! Ni vet att man inte får ta med sig.
Elever: Ja, ja
Jag: Men varför gör ni det då?
Elever: För att det är coolt

Of course! Vad dum jag är, att jag inte tänkte på det.

Äta knäckebröd utanför tillåtet område är verkligen coolt. SÅ JÄVLA coolt, skulle man också kunna säga. Fett coolt.

Nästan lika coolt som att slänga skräp på golvet, förstöra saker, kalla varandra för fula saker, skolka från lektioner. Detta leder oss in på det coolaste av allt, att strunta i skolan och få dåliga betyg och inte komma in på gymnasiet och få ett skitjobb med dålig lön. Det äger fett.

Jag älskar dem, kidsen, men FY FAN vad irriterande de ibland. Skulle vilja hälla i lite livsåskådning och analysförmåga i deras hjärnor, direkt från min trettioåriga, mogna, kloka hjärna.

(När jag ritade på Whiteboard-tavlorna på Biologicum var jag bara 23, då ägde jag inte den vishet och mognad jag besitter nu)

Kommentarer
Postat av: rockpoet

Fast det är ju ganska coolt, det får man ge dom...

2007-10-12 @ 11:33:28
URL: http://rockpoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0