Amen HERREGUD!

No names (men skulle jag vara elakare skulle jag  skriva ett låååångt inlägg om en viss kollega), men konstaterar bara följande:

HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT SKÖTA SITT JOBB?!

Om jag skulle vara chef på riktigt, så skulle jag införa ett månadslönesystem som innebar att folk fick lön efter hur bra de jobbade. Gjorde någon bara 30% av sitt jobb skulle den personen bara få 30% av sin lön. Inga konstigheter.

Dessutom undrar jag, har dessa personer ingen yrkesstolthet?! Hur nöjd känner man sig till exempel om man åker hem och vet att hälften av eleverna hatar en, två tredjedelar förstår inte ens lektioner, kollegorna irriterar sig på en för man lyfter inte ett finger för att underlätta för någon annan, samt att man motsätter sig all form av utveckling?

Själv skulle jag ju få 100% lön. Of course. Ja, kanske nån promilles avdrag för att jag läser bloggar på arbetstid...Fast då har jag ju å andra sidan rast.

Kommentarer
Postat av: Fattygirl

Jag antar att du syftar på någon i åldersspannet mellan 55 år och döden... Ett lysande porträtt av många äldre lärare jag har haft genom åren. Undrar om man själv kommer att stagnera sådär, tills man är en stenfigur av bitterhet?

2007-10-10 @ 21:08:20
URL: http://fattygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0