Att fuska i städning

Barnen har städat sitt rum.
Jag: ÅH, vad DUKTIGA ni är! Vad STOLT jag blir!

Så sitter jag lite senare på golvet i deras rum och borstar tänderna på dem och ser att allt ligger under Stellas säng. Vad säger man? Fy eller smart tänkt?

Men Stella har talang för att klara sig genom livet, det har hon. Som idag i affären.
Stella: Kan inte jag få prinsess-badskum- SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA?
Jag: Nej, inte idag, men på lördag kan du ju önska dig det i lördagspresent istället för lördagsgodis?
(Vi försöker sluta med godis, Stella blir galen och speedad av det, faktiskt sant. Hon blir helt personlighetsförändrad)
Stella: Ehh...nej, jag vill hellre ha godis
Jag: Men en present! Va? Är inte det bättre?
Stella: Tre presenter! Då väljer jag det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, Stella är ett tydligt retoriksnille. Helt klart.

2007-10-01 @ 21:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0