Besinnade mig

Med snöblandat regn, två grader varmt och marknad full med de vanliga skräpprodukterna var det faktiskt inte så svårt att inte handla något. Känns skönt att veta att jag har lite känsla av stil kvar. Fula handväskor för 100 kronor, hårdrocks T-shirts, dansbands-CD'n och rosa spetsdukar. No thanks.

Det jag köpte var: Rosa ballong med My little Pony till Stella, leksaks-motorcykel till Leo, kokosbollar. Godkänt, va?

Försäljare: Passa på! Tre förpackningar kokosbollar för 60 kronor!!
Jag: Jaha. Vad kostar en förpackning då?
Försäljare: 20 kronor

Känns som att jag har genomskådat systemet genom att bara köpa en förpackning, hihi. Där fick de. Där lurade jag dem allt.

Roligaste annars var att jag under den timmen vi gick från bilen, runt på marknaden och tillbaka till bilen hälsade på ca trettio stycken. Åh, vad jag älskar att bo på ett litet ställe! Helt fantastiskt underbart. Det har ju också sina fördelar att jag jobbat här i några år innan vi flyttade hit, betyder att:
- Bara det faktum att jag slipper pendla två timmar/dag gör att jag älskar Tierp
- Barnen får kortare dagisdagar
- Känner redan en massa elever, kollegor, elevers föräldrar
- Det fina hus vi bor i  nu skulle ha kostat över en miljon i centrala Uppsala. Här kostade det 125 000
- Jag varje morgon får sova en timme längre. Räkna ut hur många timmars extra sömn det blir under några år



Kommentarer
Postat av: Christin

Inga munkar? Bra!!! Känner igen det där med att hälsa på alla, fast det kan bli för mycket ibland. Elever överallt man går. Nu ska jag palta mig iväg till kiosken och köpa smågodis. Börjar bli sjuk igen, tycker synd om mig!

2007-10-11 @ 19:30:18
URL: http://bamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0