Coolhetsfaktor noll

En rolig sak är att jag nu har fyra elever som bloggar! Den fjärde började idag och skrev två långa inlägg, och med tanke på att det handlar om elever som inte har betyg i svenska, eller som precis hankade sig fram till godkänt, är detta en stor bedrift.

En av eleverna är en strulig men duktig tjej, som har skrivit massa inlägg även hemifrån. Idag såg hon en kommentar som jag skrev förra veckan, något i stil med "Bla bla bla...jag gillar också Desperate...bla bla...Ses imorgon, ladda mattehjärnan".

Elev: (muttrar och fnissar lite)
Jag: Va?
Elev: "Ladda mattehjärnan"?! Nu kommer alla tro att jag är värsta tönten!!!

Hahaha. Åt detta fnissade jag för mig själv hela eftermiddagen. Well, excuse meeee! Ska skärpa till mig. Vässar på lite kommentarer som:
"Du ägeeeeeeeer"
"Du ägeeeeeeer fett"
"WHHHHOOOOOIIIIIIIIIIIII!!!"
"Hihihihihihihi"
"Alltså, fy fan ba va fett ba"
"VILL HA!! GE MIG! Grymt snyggt"

...Vad mer? Hjälp mig här. Vad skriver kidsen för kommentarer?

Men det är klart. Alla ser ju att det är en vuxen som skrivit, med tanke på att jag faktiskt kunde stava till "hjärna" och skrev en grammatiskt rätt mening". Dock erkänner jag. Det. Var. Verkligen. Inte. En. Cool. Sak. Att. Skriva.

Nästa kommentar till någon elev skriver jag : "Du äger fett. OK. Här kommer stavningspolisen:..............."

Och så berättar jag om stor bokstav, rättstavning, punkt, meningsuppbyggnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0