Dåligt humör

Ja herregud, äntligen fredag my ass. Först stressa som en tok till dagis, sen svettas ihjäl i vinterjackan vid påklädning av barn. Sen storhandla på Lidl, sämsta CP-affären i världen med ca 4*4 cm varuband efter kassan, med två barn som gnällt i affären efter leksaker, banan, chips mm var man ju på lagom bra humör för att inte kunna packa i varor normalt. Trodde jag skulle spara några stresshormoner genom att slippa trängas med massa folk på ICA, men ack nej.

Sen fick jag inte upp bakluckan, trängde in alla kassar i framsätet och körde hem med bråkande barn i baksätet. När vi kom hem och jag skulle packa ur kassarna sprang Leo in i hallen med blöta stövlar och ramlade baklänges.

Dock mysigt med mellanmål hemma, mackor med kaviar och ägg, äppeljuice till barnen, kaffe till mig.

Nu ska jag städa. Inte för att jag vill, utan för att Jonas inte har fixat iordning det sista i klädkammaren och sovrummet fast han lovat hela veckan. FAN JÄVLA SKIT!!

Tänk om jag var kvar på jobbet istället, då hade jag suttit i lugn och ro och läst mentorsböcker, skrivit ut utvecklingssamtalstider samt rättat matteläxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0