Fantastiska systrarna

Får jag berätta om mina UNDERBARA barnvakter? Det är tre gamla elever, systrar, som nu går på gymnasiet. Jag hämtade dem med bil på stationen imorse kl tio, och sen åkte jag iväg till träningen halv elva. Då satt de på golvet i barnens rum, två tjejer lekte med Stella och den tredje satt med Leo i knät och läste bok. Barnen vinkade lite halvhjärtat till mig när jag sa hej då, så jag åkte tryggt till träningen och tänkte att barnen var i goda händer.

När jag kom hem kl ett var barnen glada och nöjda. Tjejerna hade lekt med dem, sett på film, lagat mat. Diskmaskinen var igång, och på diskbänken stod en stekpanna prydligt diskad samt en tallrik mat till mig som bara var att värma i mikron.

Frågan är nu, ska jag erbjuda dessa tjejer lön för att flytta in till oss eller tror ni de nöjer sig med läxhjälp och fri tillgång till min garderob?

När de gick sa en av tjejerna "Hör av dig igen när du behöver hjälp!" Hur gulliga, snälla och helt fantastiska är de inte!

Kommentarer
Postat av: emelieu

vad snälla :)

2007-10-20 @ 15:36:45
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Marcus

Ge dem massa pengar. Då blir de glada.

2007-10-20 @ 15:57:43
URL: http://schumi.blogg.se
Postat av: Gamze

Har du karleksprolem eller kanske vill dela med dig av erfarenheter och tabbar i karleksvarlden?
En ny karleksblogg dar DU ar i fokus!

2007-10-20 @ 16:30:05
URL: http://gamzes.blogg.se/karlek/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0