Kalle-Anka-på-julaftonväckning, please

När vi bodde i Uppsala och jag pendlade till Tierp så åkte jag med tåget som gick 6.44. I fyra års tid. Under dessa år missade jag tåget EN gång, och då hade jag ingen lektion första timmen så det gjorde inget.

Nu har vi flyttat hit och det tar mig max tio minuter att cykla till jobbet, och jag har förlorat all min förmåga att gå upp på morgonen. Bortblåst. Finns inte. Lektionerna börjar 7.55, och jag kommer med andan i halsen 7.54. Det spelar ingen roll att jag på kvällen tänker "Imorgon har jag massor att göra så jag MÅSTE vara på jobbet halv åtta", jag stänger ändå av mobilen, vänder mig om och somnar om. Och vaknar, förhoppningsvis, en halvtimme senare.

Därför känns det inte helt betryggande att jag imorgon måste åka med ett tåg som går 7.34.

I vilket fall ska det bli kul att åka till ILU på Matematikutbildardag, har inte varit där sedan jag slutade plugga för fem år sedan.



Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår dig precis! När jag pendlade mellan Lysekil och Trollhättan körde jag hemifrån 06:20 varje dag. Nu har jag 15 minuters promenad till jobbet och kommer banne mig inte ur sängen. Imorse gick jag upp 07:40! Fast jag har ju iofs lyxen att ha flextid. :)

2007-10-30 @ 16:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0