Klädtips

Om ni går i en korridor full med högstadiekids och tappar lite saker på golvet. Ha helst inte stuprörsjeans och stringtrosor och inte-så-lång-som-man-tror-kofta. Tror jag lyckades rädda situationen genom att krångla mig ner på något sätt, dock inte det lättaste med träningsvärken from hell.

Visa stringtrosorna för sina elever får man inte göra, har jag för mig de sa på lärarhögskolan.

5-poängskurser jag i efterhand saknar:
- Tavelteknik
- Skogräns-retorik
- Lånepenna- bra eller dåligt?
- Hur du bemöter idioter till kollegor med ett IQ som vida underskrider dina elevers
- Fjortonåringar som inte kan 9+5, hur går du vidare?
- Kepsar mm
- Lär dig tyda vad dina rektorer egentligen säger
- Så överlever du när dina elever har matsalsjour utan att bli utbränd
- Rätta diagnoser i smyg på oviktiga möten så spar du tid, och andra tips
- Socialpsykologi. Är ju trots allt det man gör dag ut och dag in

Men I fucking love them, kära eleverna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0