Making money

"Bör klippa håret var 6:e till 8:e vecka"

HAHAHA. Detta har jag trott på hela mitt liv, och fy helvete vad mycket pengar olika frisörer har tjänat på mig genom åren. Klippt en centimeter hårtopp för 400 kronor. Har liksom inte vågat låta bli, för de säger ju att man ska göra det.

"De" är regeringen, tror jag, iallafall samma människor som också bestämmer när mjölken blir dålig samt när räntan ska gå upp.

Iallafall har jag inte kunnat klippa mig sedan vi flyttade eftersom min darling till frisörtjej jobbar i Uppsala, och jag tar ju inte direkt tåget efter jobbet tillsammans med två trötta barn för att klippa mig. Nu har det plötsligt gått över fyra månader sedan jag klippte mig senast, och inte har mitt blivit fulare för det. Tvärtom- believe it or not-längre och finare.

Dock är det kanske ändå dags att klippa sig nu, så har äntligen fått tummen ur och beställt tid den 30 oktober när jag ändå ska till Uppsala för en matematikutbildar-dag på ILU.

Hey. Frisörer måste ju också ha jobb.


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Det är synd att frisörbesöken ska vara så dyra. Själv klipper jag mig var åttonde vecka och gör slingor en gång i halvåret.

2007-10-13 @ 23:18:10
URL: http://BlogglosaCamilla.blogg.se
Postat av: Lillepip

Hahaha..jag e glad att jag lärt mej klippa till husbehov för jag håller med,fruyktansvärt dyrt hos frisören...klipper även mej själv(har halvlångt hår) så det e en förmån,hihi!Må Gott,pip

2007-10-14 @ 10:10:31
URL: http://lillepip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0