Mysig eftermiddag

En gammal elev som numera går på gymnasiet följde med hem idag efter att vi hämtat barnen på dagis. Hon och hennes systrar har frågat flera gånger om de får vara barnvakt, så idag var jag hemma men satt i köket och rättade matteprov så att hon hann vara med barnen och lära känna dem. Världens underbaraste tjej! Klok, rolig, mogen. Måste bara komma ihåg att hon faktiskt kan vara barnvakt på riktigt, ibland är det svårt att be om hjälp även om den finns till hands.

Så hon lekte med Barbie, ritade med Leo, åt middag med oss, och sen skjutsade vi henne till bussen. Trevligt!

En insikt som kom över mig: Hade roligare med henne än med vissa tråk-mammor. Ingen av er darlings som läser just nu, utan öppna förskolan-morsor som är så tråkiga att klockorna stannar. It's been lovely but I have to scream now.

Men jag vet inte jag, verkar kanske lite väl desperat om jag börjar ragga kompisar att dricka kaffe med på stans gymnasium?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0