Nostalgi

Om jag skulle få välja 12 låtar som beskrev mitt liv mellan femton och trettio så skulle det bli:

 1) "Asi me gusta a mi (X-tasi, X-tano)" med Chimo bayo. Techno. Jag och Camilla tyckte vi var coolast i stan
 2) "Mr Vain" med Culture Beat. Jorrå. Eurodisco var coolt det också
 3) "I can't help falling in love with you" med UB 40. Förlovad med Mats.
 4) "My sharona" med The Knack. Partylåt på gymnasiet
 5) "Buddy Holly" med Weezer
 6) " The passenger" med Iggy Pop. Nitton år på Östra Flintgatan. Ungdomspraktik på dagis och helgfester med Åsa och Marika.
 7) Massa spanskt latino. Några månader på Lanzarote som inkastare=inte mitt mest seriösa jobb
 8) Dött lopp mellan Bernard Butler, Suede, This Perfect day, Blur, Supergrass, Radiohead, Oasis. Indie och Uppsalaplugg
 9) "Tvivel" med Lars Winnerbäck
10) Östgöta Nationskapells låtar. Träffade Jonas
11) Schlagers
12) "Boten Anna" med Basshunter. Me and Stella like

Hm. Rätta mig om jag har fel, men visst har coolhetsfaktorn sjunkit en aning? Dock skulle jag inte vilja vara femton eller nitton eller tjugotvå igen för allt i världen.

Om du känner dig nere nån dag, ta fram något gammalt högstadiekort på dig själv och njut av hur mycket snyggare, mer lyckad och självsäkrare du är nu.

Eller lyssna på "Tvivel" av Lars Winnerbäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0