Rutinerad bilförare

Vi har nu haft vår bil i en och en halv vecka. Jag har kört den typ tio gånger. Innan det körde jag bil noll gånger på fem år. Undra vad procent bilkörning det blir per dag.

Vid middagsbordet:
Jonas: Du är ju duktig att köra nu!
Jag: Ah visst
Jonas: Jo, men du har ju kört massa gånger!
Jag: Bara i femtio. Skulle aldrig våga ge mig ut på en sjuttio-väg

Dessutom sitter jag lätt framåtlutad för att se allt, blinkar 500 m innan en korsning, har händerna tio i två, parkerar bara på parkeringar utan bilar, kör aldrig mer än femtio, skulle aldrig ge mig ut på E4-an.

Är jag tant eller töntigast i stan? Om ni kör bil någonstans mellan Uppsala och Gävle och ser en lila Ford Mondeo som kör i femtio, please kör inte om. Då kanske jag kör i diket.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahahaha.. Fan vad roligt ;) Söt du är.
Kram!

2007-10-02 @ 23:58:37
URL: http://www.annelys.blogg.se
Postat av: Fattygirl

haha, jag är faktiskt lite rädd för att bli som du. Jag är 21, har inte tagit körkort ännu för jag vet hur det skulle bli. "yes, jag fixade det", sen lägger jag lappen i en låda och låter den ligga där i 5 år då jag inser att jag har barn att köra till dagis. Och då kommer 50 km/h att kännas som en ganska rafflande upplevelse...

2007-10-03 @ 07:28:15
URL: http://fattygirl.blogg.se
Postat av: Moster Ulla

Hej Maria! Tack för senast.Kul att du börjat köra bil. Nu kanske ni kan komma hem till Borlänge lite oftare. Och det blir ju också enklare att åka till IKEA som du ju redan har upptäckt. För övrigt har jag nog blivit beroende av din blogg. Jag tycker du skriver jätteroligt. Bara jag inte får läsa "..min moster Ulla som väger närmare 100 kg, men hon är rolig ändå." Keep up the good work!/Ulla

2007-10-03 @ 10:40:51
Postat av: Moster Ulla

Hej Maria! Tack för senast.Kul att du börjat köra bil. Nu kanske ni kan komma hem till Borlänge lite oftare. Och det blir ju också enklare att åka till IKEA som du ju redan har upptäckt. För övrigt har jag nog blivit beroende av din blogg. Jag tycker du skriver jätteroligt. Bara jag inte får läsa "..min moster Ulla som väger närmare 100 kg, men hon är rolig ändå." Keep up the good work!/Ulla

2007-10-03 @ 10:41:45
Postat av: Moster Ulla

Hej igen! Ja, som du ser så blev det en dubbel kommentar. För att vara säker på att den kom med? För att jag börjar bli gammal och tar om saker? Eller helt enkelt för att jag inte förstod att det "gick in" första gången? Satsa på det sista tills vidare. Jag är ovan med sånt här. Ska bättra mig.

2007-10-03 @ 11:18:24
Postat av: Cicci

Hahaha!!! Du kommer snart in i körningen och snart ser man dig inte ens när du susar förbi i 130... Bra att du skaffat barnvakter! Och bra att du kommer iväg och tränar fastän de andra passen inte är lika bra som dina egna! Och tur att du är så positiv till era olika arbetstider. Men du är en sådan positiv människa hela tiden - ska försöka bli som du! Kramar Cicci

2007-10-03 @ 16:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0