Tjejnamn

PAX FÖR ALICE!!!

Detta betyder att ingen jag känner får döpa sin bebis till Alice, för jag har paxat det namnet ifall jag någon gång får ett tredje barn som blir en tjej. Jag är ju medveten om att någon jag känner kanske inte läser detta och får för sig att dennes nyfödda barn ska heta Alice, men då kan jag ju bara skriva ut detta inlägg.

"Jaha, men gud förlåt, jag visste inte att du hade paxat. Alltså, förlåt så jättemycket. Jag skriver till Skattemyndigheten och ändrar namn, ingen fara"

Det kan ju också hända att jag någon gång i framtiden lär känna någon som redan har ett barn med detta namn. Men han eller hon behöver jag ju inte bli kompis med, det finns så många andra snälla människor.

(Ja, Marcus, "pix-pax" låter lite barnsligt. Fånigt. Inte speciellt vuxet. "Pax" däremot har mer tyngd och mognad över sig)

Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Jag är vittne!

2007-10-08 @ 19:21:21
URL: http://BlogglosaCamilla.blogg.se
Postat av: Marcus

Ja herregud vad barnsligt att säga Pix Pax. Ska genast ansluta mig till den vuxna mogna befolkningen och börja säga Pax istället. HELA TIDEN.

Jag tror inte att man kan paxa ett namn på det viset du gjorde. Enligt "standard shotgun rules"
§1 Har du objektet i sikte, kan du paxa det. Inte annars.
Vet inte riktigt hur namn kan implementeras i denna regel, men kan tänka mig att en släkting med det namnet kan legalisera paxningen. Vi kan väl säga att du i så fall blir ett prejudicerande fall. Fast min farmor och min syster heter Alice. Du kan få det av mig.

2007-10-08 @ 21:01:37
URL: http://schumi.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag får se!

2007-10-09 @ 14:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0