Undercover

Sitter på jobbet och låtsas skriva planering eller nåt. Får man blogga på arbetstid??

Ska snart iväg och göra viktiga saker såsom att kissa, skriva prov-facit, kopiera planering inför kapitel två till sjuorna. De skriver prov på kapitel ett idag, kl 12.40. Wish them luck. Om de skriver bra resultat beror det nog på deras alldeles fantastiska mattelärare som gör sådana pedagogiska lektioner. Om de skriver dåligt har de pluggat för lite, latmaskarna.

Primfaktorer, multiplikation och division med 10, 100, 1000. Avrundning, enhetsomvandlingar, tiondelssiffra mm, addition, subraktion, kvot, faktor. Lätt som en plätt. Nu kör vi, 7a!

Kommentarer
Postat av: rockpoet

Blogga på arbetstid är inte tillåtet. Men det struntar vi väl i?

2007-10-04 @ 13:21:42
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Anna

Jag läser ju blobb på arbetstid, då får man väl blogga också?

2007-10-04 @ 16:48:11
Postat av: F

Jag hittade just din blogg och garvade igenkännande åt en massa saker. Jag är också lärare (ma/no) och har haft matteprov idag. Med åttor. Så nu ska jag ta lite Valium och undra vad jag har gjort för fel, eftersom de gör så underliga misstag.

2007-10-04 @ 18:59:55
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Christin

Sånt där håller mina kids också på med och frågar mig om hjälp! Kan bli hur som helst när jag har "hjälpt" dem. Matte var inte min starka sida i skolan, tur att jag satt längst fram och hade stora bröst!

2007-10-04 @ 21:02:32
URL: http://bamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0