Vuxenpoäng

Det finns många saker som ger vuxenpoäng. En är definitivt att ha en lärarkandidat på jobbet. Ska få en på måndag som läser sin första termin och som ska vara där i fem veckor.

Fördel: Två personer i klassrummet som kan hjälpa elever, någon som rättar prov och diagnoser, någon som har genomgångar på tavlan, får chans att prata om och analysera sitt jobb, intressant med en utomstående som har synpunkter på lärararbetet.

Nackdel: Tar massa tid att prata om och analysera sitt jobb, har en person hängande efter mig som om jag har otur har noll koll.

Känner mig lite bortskämd här, eftersom min lärarkandidat i våras var bästa tänkbara. Duktig, proffsig, rolig, trevlig, pedagogisk, självständig, säker, smart. Hon satte ribban högt, kära Janina!

Men, men, är det något stolpskott som kommer får jag väl vara glad att hon kommer i mitt trygga handledarförvar. Så jag får banka lite vett i skallen på henne med mina pedagogiska super-idéer.

Kommentarer
Postat av: Janina

Tackar ödmjukast för komplimangerna!! Men det är ju lätt att vara bäst när man har världens bästa handledare!! Ingen annan jag pratade med var på after-work öl med sin handledare!! Vi var nog ett superteam helt enkelt, symbios!

2007-10-08 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0