Bostadsguiden

När jag sitter och suckar längtansfyllt efter alla fina lyxhus, en del med pool, så kan jag inte låta bli att undra:

Om de nu har köpt och renoverat sitt drömhus för massa, massa pengar och sen säljer det. Så måste det ju betyda att de ska skiljas? Lite sorgligt, tänk alla underbara till-salu-hus out there med en tragisk bakgrundshistoria. Folk tror att bara vi har ett hus och renoverar och köper fina möbler, DÅ lever vi vårt drömliv. Så de kämpar på med livet och barnen och renoveringarna och räntehöjningarna. Sen kommer de på när fina möblerna väl är på plats att det inte är kul längre, och så skiljer de sig.

Lärdom av historien: Bo kvar i parhuset på Ostronvägen och live happily ever after.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag tror att de blev så lyckliga i sitt nya hus att båda började göra sitt jobb mycket mycket bättre för att de var så lyckliga. Båda fick en fet löneförhöjning och då kan de köpa ett ännu större lyxigare hus att vara ännu lyckligare i. Eller så fick de jobb i Malaysia och var tvugna att flytta dit i två år. Typ. Jag bor i lägenhet.

2007-09-23 @ 12:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0