Energi

Nä, nu ska jag rycka upp mig. Klart livet är helt fantastiskt bra. Är bara det att efter en dag på jobbet med elever, kollegor, elevvårdsärenden, arbetslagskonferens, planerande, rättande, fixande, förklarande samt prat, prat, prat. Så är det tomt i hjärnan och i energidepån, man har redan gett allt som fanns för en dag. Räcker bara precis till barnen i några timmar till innan de ska lägga sig.

Men myskvällar med Jonas, tv eller bok är bra. Bättre än bra. Räcker för mig. Vad skulle man annars gå på, glamourfest? Skulle ändå inte fått komma in med mysbyxor.

Kommentarer
Postat av: Christos, din spanjor i etern

Håller helt med! Känner mig tom och utsugen efter en dag på jobbet. Skällde ut två elever som var rasistiska mot varann, blev helt matt efter det. Sen fick jag själv skäll av en kollega, fast vi blev sams senare. Tårarna hänger i ögonfransen...
Borde börja träna, då får man mer energi tror jag. Men jag orkar inte, vill bara sova tills jullovet. När ska vi åka på spa egentligen? Behöver det massor nu!!!

2007-09-05 @ 19:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0