Godnatt alla barn

Den gosigaste, mysigaste stunden på dygnet att ha barn är på kvällen och på morgonen.

På kvällen för att man får vara med barnen i deras rum och pyssla. Tänder lampan i fönstret, barnen badar. Blå, rutig pyamas och rosa och vit pyamas med katter på. Stella och jag hjälps åt att städa undan leksaker (jag är snabbare, men tänker att det är bra för hennes personliga utveckling att tro att hon är duktig på att städa). Leo bygger tågbana. Jag hinner sitta vid datorn en stund och säger "Nu får ni leka i fem minuter till". Plockar undan de sista leksakerna och borstar tänderna på dem. Lägger oss i Stellas säng alla tre och läser först "Snuff den lilla björnungen", sen en pekbok som Leo valt. Sen släcka lampan och säga godnatt och puss och kram, och så somnar barnen i varsin säng när jag sitter på golvet mellan dem. (Får säga "Schh" några gånger)

På morgonen när de vaknar är de alldeles varma och gosiga och sömndruckna, och sitter invirade i filten i soffan och ser på morgon-Bolibompa. Efter en stund blir Leo otålig och går och leker med sina bilar. Sen frukost och mysprat (Dock blir Leo akut skrik-galet-hungrig på ungefär två sekunder, men så fort man ger honom en banan blir han lugn igen)

Dessutom är de ju däremellan så söta när de sover att man lätt kan tänka sig ett par tre ungar till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0