Höst

Idag är det mitt favoritväder i hela världen. Solen skiner och vindstilla, men det är ändå bara tio grader varmt ute så man behöver varma kläder. (Alltså ingen press att springa runt på en badstrand i illasittande bikini)

Hösten är min favoritårstid, när jag var liten för att man fick börja skolan igen och för att jag fyller år i september, numera för...Tja, för att det är ganska skönt med värmeljus och snygg höstjacka och back to vardagslivet. Och fint med röda och gula löv på träden.

(Ha ha ha...Kom på att jag faktiskt kommer ihåg en dikt jag skrev i typ tvåan om hösten. I och för sig hade mamma den på anslagstavlan tills för kanske fem år sen, så jag har ju sett den några gånger. Går så här:
"Nu kommer hösten så kall och blåsig
och svamp man plockar i skogen.
Lingon och blåbär är också mogna
och löven faller från träden."

Vad kan denna diktform kallas tro? Där första och sista raden handlar om samma sak? Nån slags Haiku-variant kanske?

Jonas åkte tåg hit igår kväll efter jobbet. Han och barnen är ute i lekparken, ska klä på mig så ska vi gå på promenad och kolla hästarna i hagen vid Tunaåstrand. (En av Leos topp 5 saker att göra). Sen hem och duscha och göra oss i ordning för dopet och 25-års festen...

...Men what to wear, what to wear??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0