Hur man lyckas med en försovning

1) Vilar lite bara efter mobil-avstängning
2) Vaknar 40 minuter senare
3) Tänker optimistiskt att det här ska nog gå bra ändå
4) Duschar, dricker Aloe vera-juicen (mirakelmedicin, kan berätta om den en annan gång), klär på mig, sätter på kaffe, sminkar mig
5) Väcker barn. Ca 10 minuter innan vi egentligen borde cykla iväg...
6) Mysig frukost
7) Lite mysig men mest stressig tandborstning och påklädning
8) CYYYKLLLLAAA!!!! Klockan är 8.40, min lektion börjar 8.55......
9) Strax utanför dagis bredvid Preem-mackan kommer en av mina två elever gående, har köpt läsk. "Jag kommer snart, ska bara lämna barnen först!" Elev: "OK, det är lugnt".
10) Kommer till skolan 9.05, hade varit brandövning så de andra hade inte börjat än heller. (Min lektion var specialundervisning med två elever)
11) Försova sig=piece of cake. No worries. Tiden är relativ.

Kommentarer
Postat av: Christin

Oj, vilken morgon! Skönt att du inte fick panik, utan kunde ta det lugnt med barnen. Du ser, du har turen med dig!

2007-09-20 @ 19:34:21
URL: http://bamman.blogg.se
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

jag vill høra allt om den dær mirakelmedicinen ;)

2007-09-20 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0