Mat

Varje vecka äter vi minst en, oftast flera av följande rätter:
- Pannkaka
- Schnitzel och pommes
- Pasta och köttfärssås
- Blodpudding

VARJE VECKA! År ut och år in. (Tur att de äter varierat på dagis...) I och för sig god mat, men man kanske borde bli en sån där mamma som lagar mat from scratch oftare. Mina mat-idoler är våra kompisar Erik och Lotta, som lagar mat som vegetarisk, indisk gryta och fisksoppa och bulgurgratäng. När jag blir stor ska jag bli som Erik och Lotta.

Men idag på ICA köpte jag Scans laxhamburgare, som jag någon dag tänkte göra med fullkornshamburgebröd (kvar från utflykten med sjuorna) och hemgjord klyftpotatis. Gills det som from scratch?!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, hemmagjord klyftpotatis är ju grymt avancerat! Det gills. Helt klart.

2007-09-04 @ 19:47:04
Postat av: Erik M

Vad gullig du är!
Som bonus kommer här ett recept på jättegod dressing till dina laxburgare (eller till fiskpinnar):
1-2 dl minifraiche
1 klick bostongurka (kanske 2 msk)
1 klick majonäs (riktigt fet, kanske 1 msk)
Mycket malen svartpeppar
En nypa salt
- se där, hemgjord gurkmajonäs!

2007-09-05 @ 00:01:56
URL: http://www.familjeliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0