Rosa vagn

I somras såg Stella en rosa sulkydockvagn i ett reklamblad, och ville ha. Vi sa att hon kan få en när hon sover i sin egen säng på nätterna, och inte kommer in till oss. Sedan den dagen, i juli, säger hon nästan varje kväll:
- Mamma, jag vill inte ha den där vagnen!

För att hon vill sova hos oss. Skruttan. Men måste erkänna att när man känner hennes fötter mot mina ben, för att värma dem, och när hon lägger sina ljusa lockar på min kudde och kurar ihop sig, så gör det absolut, absolut ingenting att hon sover mellan oss i dubbelsängen. Kommer snarare att bli en aning sorgligt när hon slutar tassa in till oss på nätterna.

Dessutom är jag så mörkrädd, så när Jonas jobbar kväll känns det tryggt att hon sover hos mig. Alltså tryggt för mig...Nu när det är mörkt och börjar bli höst och jag är själv på nedervåningen, går jag runt med hjärtklappning. 

Tjuvar, mördare, spöken. You never know what's out there. Skulle tex aldrig gå ut själv på kvällen och ställa in cykeln i garaget, hellre att någon tjuv tar den än att ett spöke tar mig.


Kommentarer
Postat av: chrillan

Hej! Gissa vem som har en ny blogg till dig!!!? Kolla in bamman.blogg.se! Har tom länkat till dig... Är så stolt över mig!

2007-09-10 @ 23:07:38
Postat av: Cicci

Du kommer med andra ord gå och hämta henne när hon börjar sova hela natten i sin egen säng! Stella: "Suck, pappa jobbade sent igår så morsan kom in och hämta mig vid ett snåret, precis när jag sov som bäst..."

2007-09-10 @ 23:11:04
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

hejsan å tusen tack för kommentaren och länkningen på din blogg. Jag länkar till dig också om det är ok? Btw, så är jag precis lika mörkrädd som du ;)

2007-09-11 @ 00:00:18
Postat av: Elin

Du skriver mycket bra! Nästan i samma anda som martina haag - krönikorna .
fortsätt så!

2007-09-11 @ 19:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0