The tvättmaskin from hell

Har fortfarande inte hittat jä-la sköljstoppsknappen. Följdaktligen stoppar tvättmaskinen mitt i programmet, tar ca 2 timmar på sig att tvätta samt lämnar efter sig plaskvåt tvätt med spår av tvättmedel i sig. Inte det minsta irriterande...

Men idag! Lyckades jag tyda instruktionsboken (tror jag) och tog loss något slags filter och tömde ut lite vatten. Tänk om jag fixat tvättmaskinen?! Eller jag och jag, var Mr Handy Man i kvarteret, Stellas bästis Hampus pappa som är ordförande i bostadsrättsföreningen, som tipsade om mystiska filtret. Samt kom på att man kan stänga av huvudströmbrytaren eftersom tvättmaskinskontakten sitter inne i väggen.

("NÅGON SOM ÄR DUKTIG PÅ TEKNIK I KLASSEN SOM KAN FÅ IGÅNG VIDEON??!!) (Se inlägg "Tekniknollan")

Dock tvättade vi en maskin tvätt innan jag rensade filtret, så fick lov att stå och vrida ur en hel maskin 60-graders för hand innan jag slängde in tvätten i torktumlaren. (Dagens i-landsproblem) Så nu går väl torktumlaren sönder pga för blöt tvätt.

Kommentarer
Postat av: Milla

ÄLSKAR din blogg.
älskar.

2007-09-03 @ 20:20:18
Postat av: Cicci

Detta är väl inte min gamla tvättmaskin?! För den skulle aldrig våga vara så här krånglig... Hurra för tekniska grannar!

2007-09-03 @ 20:39:18
Postat av: Maria

=)
Och jag älskar, älskar era kommentarer!!
PUSS!!!!!

2007-09-03 @ 20:55:53
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0