Egentligen...

Så tycker jag att mass-sms är rätt tramsiga, hur viktiga saker de än handlar om. Dessutom hade jag precis nattat barn kl nio och var kvar på övervåningen tills de hade somnat.

Men så kom jag ner i köket och kunde inte låta bli att tända de tre värmeljusen i köksfönstret. Och fick en klump i halsen i samma sekund jag tog fram ljuständaren.

Jävla, jävla onda människor. Måste det vara så? Finns det någon slags världsregel som säger att det alltid måste finnas elakheter så länge det finns godhet? Kanske måste balansen finnas. Men tänk så fantastiskt om alla människor på hela jordklotet kunde sätta sig ner och titta på varandra och säga:

"Hörrni! Nu slutar vi upp med det här tramset. Från och med nu lägger vi av med våldtäkter, mord, krig, mobbing, misshandel, trafficking, spydiga kommentarer, svält, hungersnöd, djurförsök och sexuella trakasserier. Det är ju vi mot...Ja, inte vet jag, inte världen för det är ju vi som är världen. Men människor of the world, vi ska ju ta hand om varandra, right?"

Speciellt med tanke på att världen most likely ändå går under om typ tio år för att polar-isarna smälter och ändrar golfströmmen. Kan vi då inte låta alla leva fram tills dess iallafall?

image218
(Vila i frid, brunhåriga lilla tjejen som bara skulle cykla hem efter fotbollsmatchen)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tio år!? Ska jorden gå under om tio år?! Då kommer jag ju aldrig hinna hitta en snickare... =/

2008-04-15 @ 07:04:17
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Maria

Anna: OK då, tio år är väl inte alldeles naturvetenskapligt klarlagt. Men isarna smälter, och Al Gore verkar veta vad han pratar om. Och ändras golfströmmen så blir det inte så kul att bo på norra halvcklotet. Läskigt, va??!!

2008-04-15 @ 08:40:27
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0