Kurragömma

Barnen har lekt kurragömma på morgonen. Leo gömde sig bakom soffbordet och Stella gick runt och låtsas-letade, så där som man gör när man egentligen vet var nån är.

Stella: Hm...Är Leo i badrummet, tro?
Leo (Ropar): Nä! Är här!
Stella: Är han i köket?
Leo (Ropar högre): Jag är HÄR!
Stella: Nämen! TÄNK om han är i KYLSKÅPET?!
Leo (Förbannad): JAG ÄR HÄÄÄÄR!

Han har inte riktigt förstått poängen med kurragömma än, lilla killen. Fast sen var det hans tur att räkna.

Leo (Snabbt som bara den): 1,2,3,7,9, 10....KOMMER MIG!

Stella hade hunnit ca tre steg bort.

Leo: Mig hitta Stella!!

Kommentarer
Postat av: Oggy

Haha skitskön taktik ju! Räkna snabbt som fan och hitta personen direkt. Slipper man ju springa runt och leta. Smart kiddo där.

2008-04-05 @ 10:40:34
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Maria

Oggy: Ja, eller hur! Bara han slutar ropa vart han är någonstans när andra letar, så blir han nog ett riktigt kurragömme-proffs! =)
Vad duktig du är som slutat röka btw!

2008-04-05 @ 11:44:32
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Oggy

Haha eller hur, fast det kan du ju iof se som ren säkerhet om han skulle försvinna när du är ute med honom. "Vart är Leo?" "HÄÄÄÄR!!!"

Ja, det är lite tufft just nu, men det ska nog gå. Får ju feströka som sagt och ikväll är det fest :D

2008-04-05 @ 11:50:44
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0