The junkie is back

Sms-konversation mellan mig och Anna:

Jag: "Vårt Internet funkar inte och jag har på riktigt abstinens efter att läsa bloggar och att skriva själv....Är detta normalt?? Eller borde jag söka behandling?"

Anna: "Haha...Fy vad hemsk. Jag är likadan. Kanske borde lägga in oss på rehab?"

Jag: "Haha, blogg-rehab. Kanske finns det kändisar där? Typ en avdankad Magnus Uggla eller så"

Fast nu funkar Internet igen, och jag kan andas ut. Skönt.

Blogg-rehab skulle dock vara kul. Tänk er Magnus Uggla sitta och skrika "Jag vill bloooooogga!" medan behandlingsassistenten försöker lugna honom. "Såja, såja, du har ju din dokusåpa om ditt band nu", men detta biter inte på Uggla som snyftar vidare "Men det är ju inte samma sak. Jag vill ju SKRIVA!"

I ett annat rum sitter Rockpoet på sina händer för att hindra dem att skriva ironiska och eleka inlägg.

Behandlingsassistenten:
Ser du vad bra det går? Din blogg är ju om kärlek nu
Rockpoet: Ja...Fast....Jag vet inte. De ironiska inläggen fortsätter ju att formuleras i min hjärna. Hur ska jag klara det?!

Så håller vi varandra i händerna och ropar slagord till varandra. "Det första steget är att acceptera det" eller vad det nu är man säger.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha... Underbart! Får man dricka vin på blogg-rehab?

2008-04-11 @ 21:54:49
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Maria

Anna: Jomen, det tror jag säkert. Man får ju tex röka på sprit-rehabs. Och använda datorer på knark-rehabs. En last i taget, liksom

2008-04-11 @ 22:03:41
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Anna

Men då så... Blogg-rehab är bergis värsta fräna affärsidén egentligen. Blondinbella, Katrin, Schulman brothers... Och så vi såklart! Och vin!

2008-04-11 @ 22:11:39
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Maria

Om jag slipper Blondinbella så count me in! =)

2008-04-11 @ 22:22:15
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0