A väry not inträsting inlägg

Ungefär nästan varje torsdag äter vi schnitzel och pommes. Lätt att laga för arbetsveckotrött mamma (Pommes i ugnen plus steka Scans schnitzel) samtidigt som det känns lite helglyxigt. Dessutom åt vi det idag med sallad och persilja från trädgården. Visst kan man väl säga att jag är husmoderlig light eller nåt?

Nä, men det här inlägget går väl inte till historien som det mest intressanta eller intresseväckande, va?

Synd att jag inte kan blogga mer om jobbet, åh vad mycket jag skulle kunna skriva. Men det gör jag ju inte, of course, även om ingen från mitt jobb läser eller jag sällan skriver namn på kollegor (Och aldrig på elever). I am very professionell, you know!

Men iallafall fick min kompis jobbet! Så helt fantastiskt kul. Hon kommer imorgon och pratar med sin mammalediga föregångare, hämtar böcker, fixar med planeringar mm. Och sen börjar hon på måndag. Fränt med gammal kompis i arbetslaget! Och så otroligt skönt att vi äntligen fått en Sv/eng- lärare. Förra veckan vikarierade jag på en engelskatimme, I lörnd them how to späll inträsting bland annat. Närå. De fick böcker och arbetsböcker och sen fick de talk to and interwiev each other about their summer och sen turades de om att läsa en text högt. Gick väl helt OK, men thank God att jag inte är engelsklärare. Mycket roligare med matte.

Nu ska jag läsa bloggar och sen kolla på TV.

Ja, ni hör ju. Så totalt väry not inträsting att skriva.


Kommentarer
Postat av: Honung

Alltså... Om jag hade varit lärare så hade jag helt klart hellre varit det i sv/eng. Jag begriper mig t.o.m. på grammatik. Men matte? Näää.... Det blir bara bråk! *slår mig på knäna och skrattar åt mitt eget skämt*

2008-08-29 @ 01:27:21
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0