Allt är Furuviks fel

Kommentar från min vän Chrillan: Fast du är ju smal och elegant...

Ja, förut ja. I'm telling you, 2 kilo Toblerone från Furuviks chokladhjul is the road to hell.

Det värsta är att jag tänkte att "Bara jag börjar jobba igen så är det lugnt", faktiskt så brukar jag kunna gå ner några kilo på typ en vecka. Cykla till jobbet, äta nyttigt, inte äta choklad, det var planen. Men då tänkte jag inte på att det är jag som lämnar på skolan och dagis de flesta dagar, och då kör jag ju bil. Inte många kalorier brända på de resorna.

I dag på väg hem kom jag dock på att Jonas är hemma och att det är ett boxpass på mitt gym. Men tror ni jag gick? Nä, för jag är förkyld och trött och dessutom hade jag längtat efter barnen och Jonas och ville inte åka hemifrån. Så istället la jag mig i sängen efter maten och läste nya "Family Living" och åt två Toblerone (Visserligen är de bara 35 g små, men i alla fall). Inte många kalorier brända på det heller, va?

Jag är körd. Förut var jag aerobicledare och hurtig och plattmagad, nu är jag snart 31 och lever i någon slags denial att jag går ner mina extra fyra (Fem? Sju? Har inte vågat väga mig) kilo under helgen.

Yeah right, som man säger.

Fast det finns ju bra oversizade tröjor. Och svarta jeansen kan jag ha bara jag låter bli att andas så mycket.

Kommentarer
Postat av: Honung

Ät du toblerone och skit i att andas. :) Om du är glad så är alla andra också det!

2008-08-26 @ 00:44:44
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0