Ca en millimeter från Lars W

I dag ringde min kompis Marcus och frågade om jag ville hänga med och se Lars Winnerbäck i morgon kväll i Stockholm.

Lars Winnerbäck!

En av mina stora idoler i hela världen. Har sett honom kanske fyra eller fem gånger, men senast var det för tre år sedan (Augusti -05 i Uppsala. Jag var gravid med Leo och fick ont i ryggen efter halva konserten och fick lov att trava runt området nåt varv, men det var lika bra för det. Hans öppningslåt var "Kom änglar"! Bara en sån sak)

Och den här konserten, med Miss Li och gänget, är säkert hur bra som helst.

Men Stella har sitt kalas i morgon, och jag skulle i så fall få lov att åka efter bara en och en halv timme. Dessutom vet jag inte om jag skulle haft råd. Men mest för kalaset, Stella har sett fram emot det ungefär hela sommaren och hon är inne i värsta 6- års tonårstrotset och hon är sur och galen och hon och jag har bråkat ungefär varenda dag de senaste två veckorna.

Och vi gillar ju varandra, hon och jag. Hon är min bästa tjej i hela världen. No matter what.

Så jag rider igenom 6-årstrots- stormen och tänker att om vi klarar oss igenom detta, jag och hon och Jonas, så har vi fixat en alldeles underbar människa till dotter.

(Mantrat genom varje trotsperiod)

Och hon vill antagligen ha mig med på sitt kalas.

Så jag tackade nej till Lars Winnerbäck men blev alldeles lycklig av omtanken, och väljer min dotter framför min idol.

Kanske kommer jag att lyssna på "Om du lämnade mig nu" kl 18.00 i morgon och ångra mig bittert att jag inte är i Stockholm. Eller kanske var det ett bra val. Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: mollya

Nu blev jag alldeles grinig. Du ÄR verkligen en supermamma. Sånna förebilder gillar jag :)

Hoppas kalaset blir himlans trevligt. Winnerbäck lär säkert dyka upp någon annan gång någon annanstans... Lilltjejen har ju bara ett 6-årskalas. Kram

2008-08-09 @ 09:28:31
Postat av: Linda

Ah, jag såg bara 3 låtar av Winnerbäck när han var här i Luleå på Lulekalaset förra helgen. Sen råkade jag tappa bort mig själv å missade resten av konserten. Bittert med tanke på att han var enda artisten jag ville se på Lördagen...

2008-08-09 @ 13:33:23
URL: http://liiindans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0