Första Jobbdagen

Oh, det var så mysigt i morse! Först frukost hela familjen, sedan SMINKADE jag mig, bara det kändes en aning lyxigt eftersom jag sminkat mig typ fyra gånger på hela sommaren (Niklas bröllop, Camillas möhippa, Camillas bröllop, den gången jag gick på stan med Åsa och vi sen gick på bio och såg SATC- filmen. Sommar=Inte behöva sminka sig- tid), sedan stoppade jag in älskade skruttungarna i bilen och så åkte vi först till Leos dagis och sen till Stellas fritids.

Pratade i bilen om hur kul det skulle bli att gå på dagis/ gå på fritids/ gå till jobbet. Leo funderade om dagis hade fått några nya bilar, och Stella tyckte att det kändes pirrigt men samtidigt roligt med första riktiga fritids-dagen.

När jag kom in till jobbet tog det typ en halvtimme innan jag kom fram till vårt arbetsrum eftersom man stannar och pratar med kollegor och rektorer. Lite skvaller, schemaprat, sommarprat och allmänt back- to- businesstänk.

Känns verkligen jättekul att vara tillbaka, ingen ironi alls utan bara fräscht med ny termin och nya tag. (Om ni vill får ni påminna mig om detta när jag skriver ett sourpussy- inlägg i oktober om galna kollegor och jobbiga elever, right?)

Dagen har jag sedan spenderat med att:
  • Fika
  • Flytta lite bänkar samt svära över att golvet i mitt nya specialklassrum inte var bonat. Jävla skit. Var ju liksom mest därför jag åkte till jobbet idag, för att hinna möblera och fixa iordning i klassrummet.
  • Strosa runt lite i arbetsrummet och fundera över vad jag kunde göra istället. Bara tanken på att öppna åttans och nians mattebok och skriva ihop första planeringen inklusive läxor och hur långt de ska hinna varje lektion fick min hjärna att börja koka oroväckande, så då ställde jag upp saker på mitt skrivbord istället
  • Sitta med min studierektor och kolla sista detaljerna på allas scheman
  • Äta lunch
  • Sätta upp matematik- och engelskaväggen på stora anslagstavlan i nya klassrummet. (Har bland annat kopierat upp "Verktygslådan" från Matte Direkt och plastat in alla blad. Blir som en uppslagsvägg dit eleverna kan gå och kolla om de kör fast, hur bra som helst. Till slut minns hjärnan var informationen finns, och eftersom vi lär oss i bilder så blir det som en extra "Kom ihåg- krok" för de elever som behöver extra stöd)
  • Äta äpple med Lena och fundera över hur hon kan ha skåpen i sitt klassrum
En alldeles lagom inskolningsdag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0