...Glömde visst bort att jag inte kan måla

Pratade i telefon med lillebror förra veckan om köksrenoveringen.

Niklas:...Så du vet, det är inte svårt alls att måla. Det kan vilken idiot som helst göra.

OK, so what does that make me?! Eller förresten, det vill jag inte veta. Är visserligen bara på grundmålningen än så länge, men ändå. Jag stod en stund och jämförde min målning med Jonas målning på andra sidan köket.

Jag: Eh...? Varför ser mitt så mycket spräckligare och ojämnare ut än ditt?

Nyss kom mamma och tog penseln ifrån mig och sa att jag kunde gå upp och natta Stella istället. Thank you, thank you, thank you. Så nu ska jag göra det.

PS. Cicci, du frågade om jag kunde komma och måla om din lägenhet. Vill du sänka värdet på din bostad och bo i ett spräckligt hem? I så fall, räkna med mig!!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hellre spräckligt än fullt med kletiga händer och kluddilutter med tuschpennor...

2008-08-07 @ 00:35:05
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0