Höstrusk

Regn, blåst, tolv grader varmt. Rullsands- dagarna, kom tillbaka nuuuuuuuuu!

Ah, well. Å andra sidan känns det lättare att börja jobba om inte vädret är alltför somrigt. Pratade med en jobbarkompis (Som ska byta skola i höst) på fritids idag, hennes son ska bli klasskompis med Stella.

Hon: Ja, så börjar vi ju nästa tisdag
Jag: Va? Börjar vi inte på måndag?!
Hon: Näää...Tisdag tror jag. Den tolfte. Ja, tolfte var det.

Där ser man. Alltså har jag helt plötsligt en extra sommarlovsdag. Tror dock att jag åker dit på måndag ändå, har redan sagt att barnen ska börja då plus att det ju faktiskt är tusen saker att göra. Man tror ju att man har mycket tid när man börjar jobba mer än en vecka innan eleverna börjar, men det är studiedagar och ledningsgruppsmöte och konferens och bla bla bla. Plus att jag har flyttat mitt specialklassrum till övervåningen, bara att få i ordning där kommer nog att ta en dag.

Återstår ca 20 minuter att planera upp höstterminen.

Så jag börjar nog på måndag.

Men nu ska jag ju inte tänka på jobb, jag ska tänka på att jag strax ska äta makaroner och falukorv till lunch och sedan börja måla panel. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0