Konferenser is the shit

Ja, jäklar vad kul vi haft. Skön blandning av jobb, inspirerande föreläsning, kollogor, god mat, båttur med vin och trubadurer, diskussioner, ännu mer god mat (Jeansen, I'm sorry, men kunde bara inte låta bli), teambuildning och problemlösningar gånger tusen. Det är i augusti de kloka besluten tas!

Kanske skriver mer om konferensen sen.

Just nu kan jag i alla fall konstatera att det är helt otroligt skönt att dels vara hemma och dels vara ledig idag. Vi är barnvakt åt Stellas dagisbästis Filippa, vilket betyder att de leker så att det känns som att dagisbästisen i sin tur är barnvakt åt Stella. A win- win situation. Ska annars tillbringa dagen med att strosa runt i mysbyxor, rensa garderoben i hallen, tvätta några maskiner tvätt samt beställa lite nya kläder åt barnen från H&M- katalogen.

Nya kläder åt mig tänkte jag fixa på onsdag när jag ska till Uppsala och klippa mig efter jobbet.

HA! Hösten, bring it on. Jag är redo.

Kommentarer
Postat av: Janina

Hej!

Skönt med givande konferens. Själv sitter jag på mitt nya jobb på Åland och skriver planering för varje klass. Vad de skall ha klarat av när kapitlet är uppnått och hur kapitlet är uppdelat. Självklart finns det små bollar så att de kan kryssa i när de klarat av ett mål! Vem tror du att jag är inspirerad av?

2008-08-18 @ 15:36:39
Postat av: Emma

Underbart med någon som är positiv inför hösten! Riktigt inspirerande att läsa..

Förresten kom att tänk på dig häromdagen, är du från Borlänge? Pratar du dalmål liksom? Har aldrig tänkt på dina inlägg med dialekt, men nu blev liksom hela bloggen lite roligare..:) all heder åt dialekter! Kram!

2008-08-18 @ 18:08:15
URL: http://bittermandel.blogg.se/
Postat av: Maria

Janina: Amen du är ju för underbar!! Kul att du jobbar på Åland, tusen kramar och hoppas du trivs på nya jobbet!



(Behöver inte säga lycka till, jag vet ju vilken super- lärare du är =)



Emma: Haha, faktiskt så pratar jag inte dalmål alls. Men läs inläggen med dialekt om det känns bra =) Puss och kram och hoppas allt blir bra i Örebro!!

2008-08-18 @ 19:00:11
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0