Once a year, horror and fear

Det finns massor av fördelar med mitt jobb. Underbara ungdomarna, loven, matematikräknandet, fixandet, tänkandet, kollegorna...Osv. Fast det finns ju en del nackdelar också, och ett av de värsta är helt klart det som hände idag.

Fotandet till skolkatalogen.

Kan ni tänka er att jag får lov att utstå denna hemskhet år efter år?! Fy sjutton. En enda gång i mitt liv har jag blivit bra i en skolkatalog, och det var i sjuan när jag hade spretlugg, snygg Leviströja och hade övat in den perfekta minen.

Idag hade jag svarta stuprörsjeans, blåa Rodebjer- tröjan, konstig min samt blåsande hår i ansiktet. Men, men, det är väl bara att acceptera det faktum att jag faktiskt är totalt oförmögen att bli bra på kort. Dock blev det något fel på fotot så klassen måste ta om kortet imorgon, kanske hinner jag öva in någon bra fotomin ikväll...? Eller inte.

På kortet med resten av lärarna i mitt arbetslag såg jag ännu värre ut, men det spelar inte så stor roll. Vem kollar på lärare i katalogen, liksom?

Dock. Jobbigt att upptäcka år efter år att man tydligen går runt och ser absolut inte klok ut.


Kommentarer
Postat av: Malin

Maria, skärpning, vad har vi sagt om Girl Powern!(inget kanske) Men du är ju hyper söt!! Se så =)



Hoppas det är bra förövrigt Kraams Maalin

2008-08-25 @ 19:06:18
URL: http://mivansson.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tror bannemig att du blir jättefin på kort! :)



Och jag var faktiskt en av dem som glodde lika mycket på lärarna i katalogen som eleverna... haha. Dels fanns det några heta lärare... då. :D

2008-08-25 @ 20:37:27
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Fast du är ju smal och elegant, jag ser ut som en elefant på kort! Usch för skolfoto!

2008-08-25 @ 20:44:52
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: Honung

Apropå heta lärare... Vår fysiklärare - WOW!

2008-08-25 @ 20:52:08
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Erik M (Vän av oordning)

Dagens tips med ursprung från Karin Michols, som länge var rektor på min gymnasieskola. Sitt längst fram, med en stor handväska i knät, båda händerna prydligt på handtaget. År efter år efter år efter år.

2008-08-26 @ 20:02:31
Postat av: Maria

Erik: Shit vilket bra tips!! Dock vet jag inte om skolkatalogsfoto- företaget tillåter väskor på bilden...? Eller äsch, vad säger jag. Jag är ju fröken. I have the fucking power, jag får väl göra vad jag vill?! =)

2008-08-26 @ 20:14:01
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0