Plock- och fixkväll

Typ bädda rent i sängen, dammsuga vardagsrummet, se på "Byggare Bob" med Leo. Hjälpa Stella att välja kläder till fritids. Helst av allt skulle jag vilja gå in och bada, fatta vad skönt att ligga i badet och höra regnet smattra mot takfönstret i badrummet. Läsa nya numret av Mama och filosofera över hösten som startar imorgon. Ha lite hårinpackning i slitna sommarhåret.

Ja, tror att jag gör det.

I morgon ska jag skola in mig själv på jobbet. Visade sig att det ju är på tisdag vi börjar, men jag åker in imorgon ändå. Min kollega Lena ska också dit. Så kan vi gå runt och kolla in ombyggnaden, ställa ut lite bänkar, fika lite. Plus att jag måste fixa i ordning mitt nya specialklassrum.

Efter ett långt sommarlov måste man ju ha lite inskolning så att inte hjärnan chockskadas av all matteplanering och arbetslagsarbete.

Och bära bänkar och fika med en av favvo-kollegorna låter väl rätt lagom, va?

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som en smart idé, ha en bra inskolning imorgon! :)

2008-08-10 @ 20:22:10
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0